منشور حقوق استفاده کنندگان کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
به دلیل نقش اطلاعات در سلامتی و کاهش خطاها، علوم روزآمد در خدمات کتابداری و رفتار اطلاعرسانی را در چارچوب اخلاق حرفهای دریافت نماید.
برای استفاده مطلوب از کتابخانه، از کتابدار راهنمایی بخواهد و در مقابل پرسشهایش ناآگاه تلقی نشود.
از شرایط فیزیکی استاندارد و دارای ارگونومی برای مطالعه بهرهمند شود. مانند: اکوستیک، نور، رطوبت، دما، تهویه، میز، صندلی، و سایر تجهیزات و امکانات
در کنار میزهای مطالعه، منابع الکترونیکی، وب سایت آن سازمان، خبرنامه، تازههای کتابخانه و همچنین برنامه زمانبندی آموزش استفاده کنندگان را مشاهده نماید.
به مجموعه کتابخانه در چارچوب سیاست مجموعه سازی(چاپی و الکترونیکی) به جز موارد استثنایی دسترسی داشته باشد.
هر مراجعه کنندهای حق دارد نطر خود را در زمینه انتخاب، خرید، سفارش، و سایر فرایندهای کتابخانه در طول سال ابراز نماید.
بخشی از منابع کتابخانههای مراکز درمانی، به آموزش بیماریها با جامعیت و روزآمد اختصاص یابد و فهرستهای آن به بخشهای بالینی مرتبط، با هماهنگی مدیر واحد بالینی، جهت اطلاع رسانی، ارسال شود.
در کتابخانههای مراکز تحقیقاتی و آموزشی، اطلاعات مربوط به کتابخانههای مراکز همتای داخلی و خارجی در تابلوی اعلانات درج شود.
خدمات مشاوره اطلاعاتی در پژوهشهایی که محقق نیاز دارد، ارائه شود.
به باورهای فرهنگی مراجعهکنندگان مختلف احترام گذاشته شود و همچنین زمینه تبلیغ خارج از اهداف سازمان قرار نگیرد.
هنگام ورود به کتابخانه: ساعات کار کتابخانه، شرایط استفاده از انواع منابع و امکانات، اخبار، اطلاعیهها و پلان قسمتهای مختلف کتابخانه به وضوح مشاهده نماید.